fredag, juli 22, 2011

sjusovare

hittills på min semester har jag sovit länge om morgnarna. alltför länge nästan nog.
konstigt då jewel alltid väcker mig tidigt, för tidigt, när jag har en vanlig ledig dag. men nu, så här på semestern, vill hon också ligga och dra stockar så länge som möjligt.
man ska visserligen inte klaga, för sömnbrist har jag haft ända fram till semestern - somnat väldigt sent, vaknat flera gånger om nätterna och väckning tidigt gör inte någon pigg och glad. visst sitter jag uppe sent nu på semestern också, men det att jag vet att jag inte behöver stiga upp före o6 nästa morgon gör det lite lättare.
men det ser lite ut som att första semesterveckan har gått åt till nästintill ingenting. den fick sig visserligen en bra start iom festivalen förra helgen, och tisdagen lovade gott, men sedan har det bara varit slacking deluxe här på skolhusgatan. hoppas att det blir ändring på det snart - dvs SOL KOM FRAM, KOM FRAM, VARÄN DU ÄR!!!
nu ska jag sätta mig på balkongen och se mr nobody på laptopen, orkade inte koncentrera mig på den igår.

ps. i loved the lovely bones!