tisdag, januari 15, 2013

the girl who cried wolf?

bokade in nytt ultra åt jewel till fredag, blir att åka in en timme innan jag ska på jobb, hoppas gå från veterinären med ett lättare hjärta, annars lär det bli en tung arbetsdag.
jewel har visat tecken på förbättring men emellanåt har det gått bakåt igen. så jag önskar att ultrat visar att inflammationen minskat eller helst helt försvunnit, men vågar inte hoppas på något.

rubriken... känns som om jag sagt för många gånger nu att 'om inte medicinen hjälper...' men jewel har varit en seg tant som inte gett upp utan en fight. så om hon även den här gången går ur fighten som en segrare så kommer ingen snart tro mig när jag eller veterinären säger att slutet är nära. men bra så! finns ju inget annat i världen jag önskar nu än att jewel ska bli frisk, inte behöva ha ont längre, få leva ännu en stund och förgylla min gråa vardag...