torsdag, september 13, 2012

5 minuter senare...

traskade iväg till jobbet idag ovanligt tidigt. gick hemifrån 7.35, fastän jag började först 8.oo. och jag som bor så nära nuförtiden! nånting inom mig fick mig tydligen iväg så tidigt. och tur var väl det! hade jag gått lite senare hade jag hamnat mitt i det här. huvadå.
alltså, jag gick förbi dammen på väg till jobbet. såg inga människor, tittade inte ens mot dammen så vitt jag minns. hade nog dock inte sett mannen, tror jag. men hade jag gått hemifrån lite senare hade jag kanske sett när dom lyfte upp honom ur vattnet.
tackar gud att jag inte var den som "hittade" honom och att jag inte behövde bevittna alltihopa.
när jag kom till jobbet och stod i omklädningsrummet hörde jag sirener. en massa sirener. och tänkte att nu har något stort hänt. på första kaffepausen läste jag om det på vbl's nätupplaga. då stod det lite mer än vad det nu gör. som t.ex. att nödcentralen fått ett samtal 7.4o om någon i nöd i tiklasparken.
kalla kårar bara jag tänker på det...