tisdag, april 10, 2012

the real icing on the cake

maten var sjukt god! ibland lyckas man.
och så fick jag ett samtal från jobbet, hade kommit inbjudan igen från veikkaus till fredagens hockey-match. vadå, tänker ni (som är insatta) - säsongen är ju över för sportis?! jo, men på fredag spelar snäppet vassare killar där - finlands lejon möter nämligen norges landslag inför vm! jag har faktiskt redan (ståplats)biljett och ska gå med några av dom bästa. men sittplats och mat och dricka i pauserna lockar nog lite det också. hoppas att det för engångsskull finns någon annan än jag och linda som är intresserad av ishockey på jobbet, annars vet jag inte hur jag ska lösa det här...
nåväl. magen håller på att spricka och ändå vill jag ta mer av maten. för det var så jäkla gott. blir nog ett bra avslut på den här dagen ändå!