måndag, augusti 01, 2011

mykkäkoulu

the roots - silent treatment


halsontet har inte gått om. det konstiga är dock att det bara gör ont på högra sidan. samtidigt som bara högra näsborren rinner/är stockad. varför?
bestämde mig för att försöka att inte prata alls idag. åt jewel har jag visat med händerna och viskat. hon tycker säkert jag är knäpp. får se hur det går ikväll dock, när mor kommer hit.
tänkte att det är bäst att hålla mig hemmavid och inte joina vännerna på beachen, med risk för att jag glömmer att vara tyst (fast det inte är så svårt när det gör så ont). så jag köpte mig en svalkande glass från närbutiken, satte mig på bakgården och läste ut en bok. kom in en timme senare för att hämta en ny bok, men tror jag sätter mig på balkongen istället, så får jewel lite sällskap också. hon verkar också vara lite under the weather - värsta famndockan och "kliamigpåmagen"-blick mest hela tiden.

och så borde jag städa lite här hemma. men vem orkar nu dra fram dammsugaren när solen skiner från klarblå himmel?! två veckor kvar av semestern - det tänker jag inte fira med att ställa mig och diska...