tisdag, april 26, 2011

the america-hylla @ minimani: q&a

maria (och någon anonym) kommenterade att hon inte visste att minimani hade en amerika-hylla, så för alla andra som inte heller visste, eller inte har hittat den, så kan jag berätta att den ligger i andra ändan av chipshyllan, mot köttprodukterna.

nicke undrade hur mycket jag har smakat från hyllan.
svar: väldigt lite. försökte ju få lite smakprover, precis som några andra på jobbet, just för att kunna berätta åt kunder och er läsare, vad det smakar liksom. men ser ni, det gick inte för sig. och iom att jag för tillfället försöker hålla mig till lchf så finns det inte riktigt så mycket där i hyllan som jag kanfår äta.
(innan jag började hålla koll på kolhydrater) hann jag dock testa dessa:


















har smakat alla snapple förutom lemonade. dessa kostar ju mera än en vanlig limsa-flaska, men jag tycker dom är värda sitt pris. varför? för att, som det står på hemsidan, dessa innehåller "NO artificial flavors. NO preservatives. NOthing like that in this bottle. Just real ingredients..."
bör avnjutas väl kylda! min favorit av dom tre som jag smakat är pink lemonade. hoppas att vi kommer ta in flera smaker så småningom, i'll keep you posted!

jag är en popcorns-freak och älskar bio-popcorn, så ville testa dessa movie theater butter, men måste säga att jag blev lite besviken. visst var dom goda, men man kan lika gärna köpa estrellas eller taffels smör-popcorn (bra försäljare jag är!)

testade babyruth, smakade ungefär som snickers med extra mycket seg kola i mitten. god!
***
sen har dessa testats i min brors hushåll:
american style pancake mix var en STOR hit! (åts med lönn-sirap) det sades att dom smakade bra, att man inte behövde lägga extra mycket sylt och/eller socker på, som man tex gör med hemmagjord finsk pannkaka/plättar. min mor fick även smaka på dessa, och hon har ätit en del äkta amerikanska pancakes och hon sa att dom här var dom bästa hittills!

den vanliga mac&cheesen var slut när broder mi skulle testa denna amerikanska klassiker, så han köpte macaroni and mild white cheddar istället, men det gör han inte igen. gillar man inte cheddar-ost så gillar man inte den här. dock tror jag nog att han kommer att prova på den vanliga inom snar framtid!

swiss miss var också en stor hit, fastän dom egentligen ville testa den med marshmallows i, men den var tillfälligt slut just då... mjuk och len konsistens!
***
mira har även hon testat några godsaker ur hyllan, åtminstone dom här skrev hon om i sin blogg:

dessa kommer jag säkerligen att köpa i sommar, säg mig, finns det något godare än grillade marshmallows?!


minimani är ett populärt ställe för eleverna från det närliggande högstadiet under rasterna (och även övrig skoltid), då köps dessa flitigt, så jag antar dom är goda!

har ni fler frågor?! if not, then that's all folks! :)