måndag, januari 03, 2011

bugger off 2o1o - bring on 2o11!

nyåret blev inte som tänkt, men helt ok, om man ser till det stora hela...
vad som tänkte bli en tumis-grej med sussi - god mat, god dricka och partaj på sky - byttes i sista minuten till trerättersmiddag för 15 pers i karperö. (pics coming up later...)
glömde dock min telefon hemma - vilket senare kom att visa sig vara typ den största missen jag gjort 2o1o...
kom mig hem först halv5tiden, körde tre fulla människor till två olika adresser, blev stoppad av polisen mellan dom två adresserna, fick blåsa och fick köra iväg. 
så ni förstår att jag inte firade nyår som jag hade tänkt. drack till middagen 1½cider, en massa vatten och lite baileys. efter 12-slaget drack jag typ inget, smuttade på den överblivna halva cidern. var tvungen att ta medicin före jag for på jobb tidigare på dan, därför blev det inget fylleslag för min del - och tur var väl det, hade ju inte kommit mig hem annars. var ju helt omöjligt att få tag på en taxi! speciellt när jag inte hade en telefon att ringa från och resten av schacket trivdes bra på festen och inte hade bråttom hem. det hade iofs inte jag heller, men hade gärna gått till sky... men som någon sa, onödigt att älta...
och om nu någon funderar, vad gjorde jag bakom ratten överhuvudtaget?! tro mig, jag skulle aldrig sätta mig bakom ratten onykter! ansåg att jag mycket väl var i körskick, eftersom jag i princip inte druckit nåt efter midnatt och klockan var o4 när vi körde iväg. och det bevisades ju när jag snällt fick blåsa i herr polisens pipa ;)

٠•●♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●•٠

2o11 - året när jag ska sätta mig själv i fokus, inte fokusera på vad andra tycker och tänker så mycket. fokusera på att må bättre, fysiskt och psykiskt. träna mera. leva mera. gärna resa mera. göra sånt jag tycker om mera; fota bröllop - fota 1-årsdagar - fota 2-årsdagar - fota naturen - fota människor. mao fota.
live. love. laugh.